17.11.2014 15:51:00

Trygg handel

Vi er opptatt at det skal være trygt å handle fra oss - både i forhold til levering og dersom du skulle angre kjøpet. Og hvis du skulle bli usikker - ikke nøl med å ta kontakt. På epost, facebook eller telefon. Vi vil gjerne høre fra deg!

Frakt og levering

Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift. Det er gratis frakt på ordrer over 1000 kr, ellers er frakten 100 kr til hele landet.


Din bestilling vil normalt bli behandlet innen 24 timer etter at bestillingen er registrert.
Siden smykkene våre er håndlaget kan det ta opptil 5-10 dager før varene blir levert. Men vi forsøker selvfølgelig å levere så fort som mulig!

Ordre fra Huldresolv.no blir sendt som Postens klimanøytrale servicepakke. Da blir pakken levert til ditt postkontor/Post i Butikk, hvor du henter pakken selv. Det kan jo være greit siden innholdet i pakken er så verdifullt! Transporttid er normalt 1-3 virkedager, avhengig av strekning. Pakken kan leveres over hele landet, inkludert Svalbard.

Pakken leveres klimanøytralt. Dette betyr at Posten forplikter seg til å redusere transportens klimagassutslipp og i tillegg kompensere for resterende utslipp. Les mer på posten.no/miljo

Du varsles om at pakken er ankommet via SMS, e-post eller hentemelding i postkassen. Har du ikke mulighet til å hente selv, kan du bestille hjemlevering nå du sporer pakken.

Varer som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss på kundens regning. Dette beløp er satt til NOK 300,-

Kontakt oss:
Epost: post@huldresolv.no
Facebook: www.facebook.com/huldresolv
Telefon: 35900470

Julefrister

Vi har følgende frister for bestillinger før jul:

Postnummer 0000-3999: 20.12

Postnummer 4000-7999: 19.12

Postnummer 8000-8999: 18.12

Postnummer 9000-9999: 15.12

Datoene er basert på Posten sine veiledende frister, så vær gjerne tidligere ute!

 

Angrerett

Hvordan returnerer jeg varen?

For å benytte angreretten må det gis melding til Huldresolv.no innen fristen utløper - 14 dager.

NB: I desember har vi forlenget returrett! Alle varer som bestilles i desember kan returneres innen 30.12.

Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Videre forutsettes det at varen kan returneres i vesentlig samme stand og mengde. Ved beskadigelse eller forringelse som skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side vil angreretten ikke kunne gjøres gjeldende.

Vare som skal returneres sendes til:
Huldresølv AS
Nybergflata 6
3737 Skien

Varen returneres komplett i den originale emballasjen (det må ikke skrives direkte på emballasjen).
Du er selv ansvarlig for retursendingen og det oppfordres til å benytte en sendeform som gir mulighet for pakkesporing, samt erstatning dersom varen skulle bli skadet eller tapt under sending. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Reklamasjon/skade under frakt

Reklamasjon skjer ved feil eller mangler på varen. Vi tar returkostnaden ved reklamasjoner.
Alle varer blir kontrollert for feil og mangler før de blir pakket og sendt til deg som kunde. Oppstår det skade under frakt, og det er synlig skade på emballasje, signer kun med forbehold. Ta kontakt med oss slik at vi kan ordne opp i situasjonen!

Angrerettloven

Angrerettloven gir deg mulighet til å angre på varer eller tjenester som er kjøpt ved fjernsalg eller utenfor fast utsalgssted – slik som på internett, telefon eller dørsalg.
Du behøver ikke å begrunne overfor selgeren hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen – og kan i ro og mak undersøke varen for å gjøre deg opp en formening om du ønsker å beholde den.
Du har angrerett i 14 dager, men i visse tilfeller forlenges fristen til 3 måneder og i enkelte tilfeller til 1 år. Ønsker du å returnere varen, må den være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den.

Selv om du ikke har angrerett eller angrefristen er gått ut, har du selvfølgelig rett til å reklamere på varen eller tjenesten dersom den har feil eller mangler.

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 150,- til Huldresolv.no for behandling av saken.

Ønsker du mer informasjon finner du hele lovteksten på lovdata.no. Vi kan også anbefale Forbrukerrådets egen nettside på forbrukerportalen.no.

Angrerettsskjema finner du her:  Bokmål  -  Nynorsk